Aanlopende remmen
Als een plunjer te zwaar gaat of echt vast zit, zal de remvoering aan die zijde ook veel meer versleten zijn. Ook kan er een constant piepend geluid zijn. Dit komt natuurlijk door het constant aanlopen van de remblokken. Aan de velgen is vaak al te zien of te voelen of dit het geval is. Er zal namelijk veel meer remvloeistof vrijkomen waardoor de velg vuiler wordt dan de velgen waarbij de remmen niet aanlopen. In het ergste geval zal de velg warm of zelfs heet aanvoelen.
Door middel van pompen op het rempedaal is de plunjer over het algemeen prima te verwijderen. Natuurlijk is het daarbij handiger om met twee personen te zijn. Let daarbij wel op dat het rustig verloopt, remvloeistof is namelijk een erg agressieve vloeistof die u liever niet in uw ogen of zelfs maar op de lak van de auto krijgt. Als de plunjer verwijderd is, verwijderd u ook de remklauw zelf zodat u het geheel goed schoon kan maken en in kan vetten. Controleer bij het reinigen of de plunjer niet te ver is aangetast en ingevreten. Aan de binnenzijde van de klauw zit een afdichtingsring. Verwijder en reinig deze waarna de ring op slijtage gecontroleerd moet worden. Vervolgens word de remklauw aan de binnenzijde gereinigd en gecontroleerd. Bij het opnieuw monteren van de plunjer is het verstandig een speciale remcilinderpasta te gebruiken. Als vervolgens alles weer is gemonteerd en ook de remblokken teruggeplaatst zijn, kan men overgaan tot het ontluchten van de remklauw en remleidingen.