×
×
Menu
- Aanlopende remmen
- Behandeling van roest aan het chassis van uw auto
- Carpartsdirect.nl Vakantiecheck
- cilinderkoponderdelen en pakkingen
- Controleer of de vloeistoffen op peil zijn
- De katalysator
- Distributieriem vervangen
- Effectief besparen op onderhoud
- Gebroken veren
- Handleiding voor het verwisselen van gloeibougies
- Hoe moet ik remschijven met wiellager monteren?
- Hoe vervang ik een luchtfilter?
- Hoe vind ik de juiste onderdelen voor mijn auto?
- Katalysator testen
- Krukaspoelies
- Lekkage na montage van een nieuwe waterpomp
- Luchtmassameter montage en onderhoud tips
- Luister naar uw auto
- Montage richtlijnen automatische spanner
- Montage van een zelfstellende koppeling
- Montagetips gasveren
- Montagetips schokdempers
- Montagetips voor aandrijfassen en homokineten
- Montagetips voor vervangen remblokken
- Montagetips voor waterpompen
- Montagevoorschrift stuurhuizen en stuurpompen
- Motorschade en cilinderkoppakkingen
- Piepende remmen, wat te doen?
- Preventief onderhoud van uw auto
- Ruitenwisserbladen
- Schokdempers controleren en vervangen
- Tweemassavliegwiel
- Vervang op tijd de remblokken
- Vervangen van een koppeling
- Vijf belangrijke tips voor uw veiligheid tijdens het werken aan uw auto
- Waardoor worden koelproblemen veroorzaakt?
- Waarom krukaspoelie vervangen?
- Wanneer bougies vervangen
- Wanneer remschijven vervangen?
- Wat is een distributieset?
- Wat is links en rechts bij een auto?
- Wat wordt bedoeld met kachelweerstand?
- Wat wordt bedoeld met raammechanisme?
- Wat zijn mogelijke oorzaken van defecte wiellagers?
- Waterpomp vervangen
- Wiellager montage kit met geïntegreerde ABS sensor
- Wiellagers vervangen
- Zomerbanden, winterbanden of toch 4-seizoensbanden?
Wiellagers vervangen
Zoals alle lagers zijn ook de wiellagers van uw auto aan slijtage onderhevig. U herkent een versleten wiellager aan het geluid dat zo'n lager maakt. Als een lager in orde maakt het geen geluid, maar een versleten wiellager maakt een zingend of fluitend geluid, vooral bij het bochtenwerk. Vaak gebeurt het dat als je een bocht naar de ene kant maakt dit geluid wel hoort terwijl er bij een bocht naar de andere kant niets te horen is. Dat op zich is al een aanwijzing dat het probleem in een van de lagers zit. Maar om zeker te zijn is een controle op zijn plaats. De richting waar het geluid vandaan komt is uiteraard een aanwijzing om welk wiellager het gaat